RSS

Piñata-peste

29 Mai
Pentru ca in fiecare vara sarbatorim ziua Tiei afara la soare incercam sa avem 3-4 activitati care se pot face cu fetitele invitate.Deja suntem la a doua editie de Piñata facuta de noi.Anul trecut am facut una dintr-un balon,anul acesta vom face un peste din carton.
Materiale nesesare:
-o bucata mare de carton
-panglica pentru pachete(cea cere se incarlionteaza)
-foarfeca
-creion
-banda adeziva cat mai puternica
-hartie creponata/hartie glasata
-aracet
-putina indemanare
1.Desenati pe o parte a cartonului un peste sau forma dorita  si decupati.Folositi sablonul deja decupat pentru a mai contura inca o forma si decupati.
2.Decupati o fasie cat mai lunga si lata de aproximativ 5 cm.Daca nu aveti o bucata mai lunga incercati sa imbinati capetele cu banda adeziva.Incepand de la gura pestelui( o sa folosesc sablonul nostru) incercati sa lipiti fasia de jur imprejurul pestelui astfel incat sa se formeze un fel de perete.Folositi banda adeziva pentru a atasa aceast perete de sablon.
3.In partea de jos a sablonului taiati o bucata din fasia abia atasata pentru a forma un orificiu prin care mai tarziu veti introduce bomboanle.Atentie!Pastrati cartonul decupat pentru a-l atasa mai tarziu.
4.Aplicati peste peretele abia format cel de-al doilea sablon si atasati cu banda adeziva.
5.Daca aveti hartie de orez incercati sa o lipiti pe toata suprafata nou formata.Functioneaza foarte bine si harita glasata sau creponata( noi reciclam din hartia de orez).Puteti folosi orice alte materiale pentru a orna pestele sau figura facuta de voi.Pentru gura am folosit hartie de orez rasucita.
6.Privire in interior fara „usa”.Orificiul prin care se vor introduce bomboanele.
7.Si acum trecem la impodobit!
Taiati fasii de hartie creponata( de aproximativ 7-10 cm) petru a putea face pliuri.Lipiti aceste fasii de jur imprejurul pestelui incepand cu prima bucata de la coada.Dupa ce lipiti primul pliu incercati sa acoperiti jumatate din el cu urmatorul!Eu am inceput cu partea de sus a pestelui.Plicati aceeasi metoda si pe partea de jos lasand pe mai tarziu orificiul.
 
8.Dupa ce ati terminat puteti sa luati o pauza si sa lucrati la „usita”.Perforati( in functie de cati copii aveti) cartonul cu o foarfeca sau un perforator.Noi am facut 16 gauri pentru a da copiilor mai multe sanse de a trage de panglica.
9.Taiati tot atatea fasii de panglica cate gauri ati perforat si introduceti fiecare fasie in cate o gaura, pe aceeasi parte a cartonului, facand  nod la capat.Pe lungime incercat sa infasurati o panglica si faceti un nod,lasand pe partea cu panglicile o fasie lunga (aceasta va fi panglica norocoasa,cea care v-a deschide usita).
 
10.Puneti usa de-o parte si faceti ochii fie din hartie glasata fie din fetru negru si alb.
 
 11.Decorati in continuare Pinata.Taiati forme de solzi din hartie glasata(alegeti culorile preferate)  si lipiti pe cele doua parti ale pestelui incepand de la coada!
12.Dupa ce ati terminat lipti ochii si niste sprancene(daca doriti-noi le-am lipit din pipe cleaners).
 
 
13. Iata si usita!O potriviti pe orificiul decupat in prealabil(nu uitati sa adaugati bomboanele sau surprizele care vor cadea din Pinata in momentul in care cineva treage de panglica norocoasa) si o fixati cu banda adeziva.Nu puneti prea multa banda pentru ca panglica norocoasa sa nu rupa cartonul in loc sa deschida usita.
14.Dupa ce ati atasat usita, incercati sa o camuflati cu hartie creponata folosind procedura din etapa 7.
Pinata e gata!Nu aveti altceva de facut decat sa atasati o panglica de care sa puteti agata pinata pentru ca cei mici sa traga de panglici!
Spor la lucru.
 
 
 
 

Etichete: , , ,

8 responses to “Piñata-peste

  1. pitici, dar voinici

    29 Mai 2012 at 12:54 PM

    de multa vreme ma batea gandul sa fac un pinata dar nu aveam curaj
    mersi pentru explicatii!
    trebuie sa incercam si noi🙂

     
    • Adela

      30 Mai 2012 at 6:16 AM

      Poti face linistita.Pare complicat dar poti face orice forma iti place si te pot ajuta si cei mici.Sau poti face varianta din balon;merita si asa!

       
  2. coca79

    29 Mai 2012 at 1:05 PM

    foarte dragut!!! si noi trebuie sa incercam o data sa facem asa ceva…dar cu baloane…e super dragut si pestele….dar, parca e un pic cam complicat pentru noi🙂

     
    • Adela

      30 Mai 2012 at 6:15 AM

      Da, Coca!Mai mult am muncit eu la peste.Tia m-a ajutat cu banda adeziva.
      Am facut si noi unul din balon anul trecut si a fost f. dragut.Cred ca mai sunt pozele undeva pe copilul.ro.

       
  3. Ioana

    3 Iunie 2012 at 1:00 PM

    Destul de migalos, dar merita! Felicitari!

     
  4. Adela

    6 Iunie 2012 at 9:00 AM

    Solzii par migalosi insa pentru ca i-am facut destul de mari, lipitul lor a mers foarte repede!

     
  5. kemell

    7 Iunie 2012 at 9:11 AM

    Arată super-super🙂 nici nu m-am aşteptat la aşa un rezultat când am vazut primele imagini🙂 cu balon cum trebuie procedat? Doar lipesc solzişori? Aş încerca şi eu! Cu siguranţă i-ar place şi fetiţei mele…

     
  6. Adela

    8 Iunie 2012 at 6:20 AM

    Ma bucur ca va place!Daca vrei sa folosesti balon,trebuie sa lipeste hartie foarte subtire pe el cu tehnica servetelului,sau papier mache( am pe blog pasta facute acasa pt papier mache).Poti folosi si ziar imbibat in acea pasta si apoi cand e uscat puteti lipi solzi impreuna.Umflati balonul cat de mare il doriti!

     

Lasă un răspuns

 
