RSS

Sa atingem cerul

08 Sep
Multi oameni colectioneaza timbre,altii colectioneaza monede sau vederi,altii masini sau vechituri sau pur si simplu avioane.Nu prea ma incanta pe mine masinile sau avioanele dar pentru ca ne-am propus ca in fiecare week-end sa le ducem pe fete sa vada ceva nou am zis ca trec cu vederea acest fapt.Si le-am dus la o expozitie de avioane.Cand am ajuns acolo eu am fost cea care nu m-am putut dezlipi de avioane.Erau multe avioane particulare;unele pentru 2-3 pasageri si unele doar cu un singur loc pentru pilot.M-au fascinat aceste „pasari de metal”-unele mai si luceau pe de-asupra.Am vazut avioane din Al Doilea Razboi Mondial, avione mai noi, avioane care apartineau armatei  (unele aveau arsenal) si nu in ultimul rand am avut ocazia sa le vedem in actiune.

Ce am invatat noi astazi?Am avut mare noroc! Explorand incolo si incoace am dat peste un avion si un nene care a fost foarte incantat sa le dea fetelor o mica lectie despre avioane.Au avut ocazia sa se urce la bord(avionul era unul pentru cei ce doreau sa invete sa piloteze) si sa afle cum functioneaza avionul.Au aflat cum se inalta si cum se coboara avionul, unde e frana si au reusit sa vada pe viu cum se ridica flapsurile.

In timp ce unii admirau avioanele expuse, altii admirau show-ul oferit de cativa piloti profesionisti.Pe tot parcursul zilei un prezentator descria avioanele,pilotii de la bord si manevrele facute de piloti.Am admirat atat avioanele noi cat si pe cele vechi.

Norocul nu ne-a ocolit nici a doua oara.Tot un nene foarte amabil le-a lasat pe fete sa se pozeze in avionul sau.Cred ca am avut parte de cea mai buna sedinta foto.Au vrut poze cu fiecare avion in parte si nu a trebuit sa le plantez de fiecare data in fata avionului.

Si inca o data fetele norocoase au reusit sa primeasca autografe de la doi piloti.Pe cei doi piloti i-am vazut si in actiune si ne-am fi dorit ca cerul sa fie al nostru in acele momente.

Cateva avioane mai zgomotoase, din Al Doilea Razboi Mondial le-a atras atentie fetelor si m-au intrabat de ce sunt asa de zgomotoase.Le-am spus ca pe vremea aceea mai toate masinariile erau zgomotoase si ca faceau si mai mare zgomot bombele care erau aruncate din avioane.Si le-am intrebat daca isi pot imagina cum se simteau copilasii care pe vremea aceea auzeau niste zgomote si mai mari.Raspunsul a fost evident:speriati.

Suntem atat de norocosi ca avem parte de acest cer senin si de aceste zile de pace.Sa ne bucuram si sa ii invatam pe cei mici sa aprecieze libertatea,pacea si posibilitatea de a visa!

 

Etichete: , ,

4 responses to “Sa atingem cerul

  1. Raluca

    10 Septembrie 2012 at 11:07 PM

    Fetele tale au parte de o copilarie minunata, si invata atat de multe lucruri! Felicitari din inima, Adela!

     
    • Adela

      11 Septembrie 2012 at 6:54 AM

      Multumim ,Raluca!Va dorim si noi mult spor la invatat!

       
  2. sakura

    16 Septembrie 2012 at 2:24 PM

    Ce frumos!! Ce experiente frumoase!

    Si noi cand am prins in Constanta demonstratiile aviatice am ramas uimiti si nu ne venea sa mai plecam de acolo. Fiul meu se catara peste tot. si eu🙂
    Sotul mai mult fascinat de tehnologie si performante, noi de imagine :))

     
    • Adela

      16 Septembrie 2012 at 6:29 PM

      Intr-adevar sunt experiente frumoase si cred eu de neuitat.Urmatoarea iesire sper sa fie livada si poate reuseste si tati sa fei prezent!

       

Lasă un răspuns

 
