RSS

Simplu si colorat

27 Dec

DSC05721Un experiment simplu pe care il puteti pregati impreuna cu cei mici, mai mult pentru buna lor dispozitie.Nu uitati sa fiti pregatite si pentru intrebarile care incep cu „De ce?”.

Nu aveti nevoie de mare lucru:

-o tava

-o pensula(pentru amestecat)

-apa

-colorant si pipeta

-si nu in ultimul rand,200 ml amidon (de porumb zice dictionarul)-cornstarch.

1.Turnati cam 250 ml de apa in tava.Adaugati cate o lingura de amidon si amestecati.Se obtine un lichid care seamana cu laptele.

DSC05725
2.Dati micutilor cate un betisor sau scobitoare.Folosind pipeta, adaugati cate un strop pe suprafata laptoasa si lasati micutii sa creeze „modele” cu ajutorul betisorului.
DSC05727
3.”Modelele” obtinute seamana cu norii iar culoarea ramane la suprafata,albul laptos aratandu-se in momentul in care se foloseste betisorul.Daca ar fi fost mai densa compozitia de amidon am fi obtinut „modele „simetrice.Din pacate nu am avut atat de mult amidon.Pe ici pe colo am observat un pic de simetrie, dar culorile pluteau prea repede pentru a le observa mai atent.Voi cumpara amidon si vom repeta experimentul.

DSC05729
Spor in toate si numai bine!

 

Etichete: , , , , ,

7 responses to “Simplu si colorat

  1. pitici, dar voinici

    27 Decembrie 2012 at 11:18 PM

    super!!!!!!!!

     
    • Adela

      28 Decembrie 2012 at 9:07 AM

      A fost ceva cu totul diferit de ceea ce am facut noi pana acum….

       
      • pitici, dar voinici

        28 Decembrie 2012 at 9:24 AM

        rezultatul e grozav,dar cred ca si procesul in sine a fost distractiv🙂

         
      • Adela

        28 Decembrie 2012 at 9:55 AM

        Astea vroiau sa gateasca!

         
  2. Andrea

    30 Decembrie 2012 at 11:51 AM

    Tu de unde ti-ai procurat pipeta?

     
  3. Andrea

    30 Decembrie 2012 at 11:56 AM

    ;)) acum am vazut… ca nu esti Romania.. hihi…
    Tot caut la mine in oras pipeta de folosit pentru activitati practical life si inca nu am gasit… trebuie sa ma adaptez la ce gasesc🙂

     
  4. Adela

    30 Decembrie 2012 at 1:23 PM

    Andrea, pipeta o am de la supermarket.Ca inlocuitor poti folosi un pai pe care il introduci in culoare si astupi capatul opus cu degetul si indepartezi degetul cand picuri culoare!
    Poate gasesti pipeta la farmacie…

     

Lasă un răspuns

 
