RSS

Numaratul descrescator din doi in doi

28 Dec
Am trecut de la gradinita in clasa intai.Pe langa toate cele invatate pana acum,iata ca am ajuns la numaratul din doi in doi si nu oricum ci descrescator.Nu imi aduc aminte sa fi facut asa ceva in clasa intai si mi se pare un concept destul de greu de invatat de catre pitici;si aici ma refer la partea cu numaratul mintal.Sunt sigura ca la scoala au folosit multimi de cate 10 si apoi au numarat unitatile insa in momentul cand aceste manipulative nu le sunt la dispozitie, unii copii se pierd in numarat.De exemplu, nu isi pot da seama ca de la 40 se trece la 38(asa cum uneori le e greu sa numere descrescator 40,39,38 …cand se schimba zecile).Fie ca ei sunt obisnuiti sa numere crescator si le e greu sa treaca la conceptul opus, fie ca nu inteleg inca conceptul.Si iata ca si noi ne-am lovit de el.Cand e vorba de manipulative, toate bune si frumoase. Cand trebuie sa scrie sirul descrescator uuuuups.
Ce am verificat?
1.Sirul descrescator din 10 in 10.Merge!
2.Sirul descrescator din 2 in doi de la 10.Merge!
3.Sirul descrescator.Merge!
Ce nu mergea era trecerea de la 50 la 48 sau de la 80 la 78 s.a.m.d.
Si uite-asa am trecut la joaca!
Am incercat cu multimile(am folosit banuti) de 10. Totul mergea ca pe roate pana treceam la transcrierea pe hartie,fara manipulative.
Nu mi-a ramas altceva de facut decat sa ii arat scaderea cu imprumut,ceea ce nu mi se pare ok sau sa ii arat cateva scurtaturi,ceea ce mi s-a parut mai apropiat varstei ei.
 
Am luat ca exemplu 40 si i-am explicat ca numarand descrescator toate numerele care incepeau cu 4 s-au terminat si i le-am scris sa le vada:48,46,44,42,40.
Apoi am intrebat-o daca am terminat cu 40 ce numar urmeaza in ordine descrescatoare daca numaram din 10 in 10 si a stiut ca 30.I-am zis ca trebuie sa terminam de numarat toate numerele care incep cu 3: 38,36,34,32 pana ajungem la 30 s.a.m.d.
Pentru numarat se mai poate folosi si metrul.Se invata copilul sa „sara” numerele impare(in cazul nostru).

DSC05738

Acest mod este foarte util petru cei care au memorie vizuala.Din pacate la noi memoria vizuala iasa din discutie.
Nu conteaza ce metoda se foloseste atata timp cat copilul invata ceea ce trebuie sa invete.Eu i-am prezentat toate metodele de mai sus dar am insistat mai mult pe puricat(Tia tinde sa urmeze pasi pentru a ajunge la solutie: ce urmeaza?).Scaderea cu imprumut nu am invatat-o pentru ca nu au invatat inca la scoala si nu am vrut sa o incarc.
Un joc util am gasit pe site-ul Math is Fun .Inca nu l-am incercat dar planuiesc sa o las mai tarziu.
 
 

Etichete: , , ,

2 responses to “Numaratul descrescator din doi in doi

  1. pitici, dar voinici

    28 Decembrie 2012 at 1:02 PM

    acesta este unul din jocurile noastre din masina – Daria a inceput sa numere descrescator din 2 in 2 in engleza,dar numara si pana la 100 in engleza in sens crescator din 2 in 2 – ii plac provocarile😉
    si Daria are aceeasi tendinta: sa urmeze anumiti pasi,are nevoie de explicatii logice in orice face🙂
    spor la invatat!
    pupici fetelor!

     
    • Adela

      28 Decembrie 2012 at 1:21 PM

      Cica asta ar fi primul paas spre a intelege scaderea….dar prea mi se pare general.Acum i se pare mai usor!La fetele mele le place sa faca adunari.Mai ales alea duble: 3+3=6

       

Lasă un răspuns

 
