RSS

Magazinul ambulant

02 Feb

Este primul nostru an ca Girl Scout!In fiecare an,in februarie fiecare grup poate aduna fonduri pentru diferite activitati pe care fetele doresc sa le desfasoare pe parcursul anului, vanzand prajituri!Un anumit procent din castig merge in fondul fetelor,un fond comun.Fiind la inceput mi se pare o munca destul de grea,mai ales ca fetele din grupul nostru au  6-7 ani.Fetele trebuie sa mearga din usa in usa(insotite de un adult) si sa incerce sa vanda aceste prajituri.Si iata-ne pe baricade.Azi mergem si noi pentru prima data;si nu va speriati nu va cerem sa cumparati nimic dorim doar sa ne spuneti parerea voastra despre o astfel de activitate.
Cookies-GoDay

La inceput am fost nu speriata dar sceptica.Chiar nu intelegeam ce rost are ca aceste fetite sa vanda prajituri cand inca nu stiu sa manevreze banii.Insa mergand la sedintele de comitet(da,au si sedinte) am inteles ca avantajul e undeva mult in perspectiva.Aceasta activitate e prima lor experienta de a invata despre avantajele si dezavantajele unei afaceri.Da, sunt mici (Tia stie sa adune foarte bine numerele si monedele de 10, 5 si 1) insa au ocazia sa isi puna in aplicare ceea ce stiu de la scoala(au noroc ca pachetele au pret exact si nu se vor incurca foarte mult insa problema va fi la rest(de-asta au nevoie de adult+sunt la varsta cand trebuie sa fie insotite de un adult).

Un alt aspect care nu l-am luat in considerare este promovarea acestei mici afaceri(sa nu credeti ca sunt cumva o mare afacerista-sora mea are mult mai multe astfel de calitati decat mine).Sa le vorbesti oamenilor despre aceasta activitate si sa li se prezinte motivele pentru care ele muncesc.Este un job in toata puterea cuvantului,fetele primind recompense pentru catitatea pe care o vand plus sunt platite in bani(procentul care poate fi folosit pentru activitatile grupului).Si sa nu uitam ca si-au propus sa vanda o anumita cantitate ,Tia tinteste la 155 de cutii.E greu de atins acest scop dar nu imposibil si va vedea pe propria ei piele cat de greu sau cat de usor e sa isi atinga acest scop!

DSC06541

Si daca aveti pareri va rugam sa le impartasiti cu noi,suntem deschise la orice!

Spor in toate!Noi mergem sa „deschidem magazinul”.Vom reveni cu pareri!

 

Etichete: , , , , , ,

15 responses to “Magazinul ambulant

  1. Cristina Dragoi

    2 Februarie 2013 at 10:18 AM

    Felicitări, o ideea grozavă! Este una dintre ideile de promovat în ”Educația finaciară pentru copii”. Începutul e sinuos, dar aveți multe avantaje – material(copilul obține banii de pe urma propriului efort și apreciază asta!), educativ(învață ”fețele” banilor, învață să vorbească-n public, nemaiavând trac, găsește soluții, gândește pe termen lung avantaje, profit, cum să promoveze, cui să vândă), socializare(spiritul de echipă, competiția pertinentă, care adună, nu dezbină).
    Bravo! Lucrurile mărunte fac lucrurile mărețe! Azi vinzi o prăjiturică, mâine ai dexteritate, o faci ușor, pas cu pas, etapă cu etapă, așa se pun bazele în afacerile adevărate!
    Copiii adoră astfel de jocuri adevărate! …Relațiile părinți-copii devin minunate, cooperând și-n acest business. Încrederea pe termen lung…
    Voi reveni pentru noutăți, mi-ai stârnit interesul!!!
    Mult succes!!!

     
    • Adela

      2 Februarie 2013 at 11:25 AM

      Cristina, daca nu am fi avut de-a face cu frigul cred ca afacerea mergea mai bine!Ai dreptate.Tia a fost foarte incantata sa manuiasca banii si a avut ocazia pentru prima data sa primeasca un cec.Am facut un pic de repetii inainte de plecare si a reusit sa scoata esenta din ceea ce trebuie sa faca la fata locului.Si ma mira ca amandoua fetele au fost foarte deschise la tot ce a intervenit nou!

       
  2. pitici, dar voinici

    2 Februarie 2013 at 10:36 AM

    imi place ideea sa invete de mici ce inseamna munca (la nivelul lot) si sa se obisnuiasca sa se descurce
    Daria are astfel de initiative, dar nu am avut unde sa o las sa se desfasoare cum vrea ea
    poate la vara o duc la Pitesti la Palatul Copiilor – baietelul unor prieteni picteaza tablouri si acolo a invatat sa faca primii lui bani de buzunar (vanzandu-si creatiile) in cadru organizat😉
    spor la vanzare
    ii doresc Tiei sa reuseasca sa vanda cat mai multe si sa invete cat mai mult din experienta aceasta😉

     
    • Adela

      2 Februarie 2013 at 11:22 AM

      Multumim,Tony!Am revenit inghetate bocna si am vandut jumatate din cele 13 cutii duse cu noi cu saniuta.Mai facem o escapada cu masina ca e super frig!
      Tia a avut din nou ocazia sa dea rest!Cred ca ii place dar a frustrat-o frigul!Si si pe mine!

       
      • pitici, dar voinici

        2 Februarie 2013 at 11:59 AM

        la noi deja e primavara😦
        da,dar cu masina e cam greu sa va deplasati din usa in usa, tot cu saniuta e mai usor
        e bine si asa, jumatate e mai bine decat deloc😉
        bafta sa vindeti cat mai multe!

         
      • Adela

        2 Februarie 2013 at 2:44 PM

        Si noi asteptam primavara!Nu stiu cand vine ca -16 grade e totusi toiul iernii.A fost bine si cu masina.Casele din regiunea noastra nu sunt foarte aproape una de alta si macar avem unde ne incalzi.

         
  3. Cristina Dragoi

    2 Februarie 2013 at 12:13 PM

    Da, lupta cu frigul nu e fair-play! Tenacitate și mult succes!

     
    • Adela

      2 Februarie 2013 at 10:44 PM

      Daca mai era si vant sigur degera fata!

       
      • Cristina Dragoi

        3 Februarie 2013 at 9:08 AM

        Îmi imaginez cum va fi când va veni căldura!
        Toate bune!

         
      • Adela

        3 Februarie 2013 at 9:28 AM

        Pacat ca pe cand vine caldura se gata cu magazinul ambulant!

         
      • Cristina Dragoi

        3 Februarie 2013 at 9:33 AM

        da, păcat, dar găsiți alte idei binevenite, care îmbină plăcutul cu utilul! Copiii adoră responsabilitățile sub forma jocului și viceversa!
        Sunt convinsă că va fi bine și veți găsi soluții cu zâmbetul pe buze, Adela!
        O duminică plăcută în continuare!
        La noi e urâcios, ca o zi mohorâtă de toamnă!
        Toate bune!

         
      • Adela

        3 Februarie 2013 at 9:45 AM

        Multumim,la fel va dorim,Cristina!
        Ne pregatim de biserica si apoi incepe partea a doua.Tia e foarte incantata de aceasta ocazie pe care o are sa manevreze bani adevarati.Manevreaza bani si pe acasa(o platim pentru diferite lucruri pe care le face pe langa casa)insa nu in numar asa mare.Am uitat sa precizez suma facuta ieri:120$.🙂

         
  4. Mihaela

    3 Februarie 2013 at 8:18 AM

    A invata copii de mici ce este munca si ce rol are ea in viata mi se pare o idee foarte buna, cu multe avantaje pe termen lung. Si eu astept sa mai creasca fiica-mea vreo cativa ani, ca sa incepem astfel de activitati.

     
    • Adela

      3 Februarie 2013 at 8:33 AM

      Mihaela, multumim pentru vizita!Intr-adevar,a invata copiii sa munceasca de mici(adecvat varstei lor) are multe avantaje.Pe langa vanzare mai sunt si multe alte activitati pe care le vom face.In toamna am curatat de frunze „capacele” canalelor care capteaza apa de ploaie si am pus afise cu informatii despre pastrarea apei lacurilor curate.Consider ca toti copiii ar trebui implicati in asa ceva ,tehnologia insa ii fura pe copii de la astfel de activitati.

       

Lasă un răspuns

 
