RSS

Ornamente cu iz de scortisoara

04 Mar

Stiu ca trebuia sa fac aceste ornamente in preajma Craciunului dar cand e vorba de mirosul de scoritoara, nu mai tin cont de sarbatoare.Ador dulciurile cu scortisoara,ador mirosul si nu voi rata ocazia sa am prin casa cateva ornamente care sunt sigura ca se vor potrivi cu primavara (cand ajunge si la noi).

O reteta foarte simpla si foarte rapida de pasta modelatoare, pe care o puteti face cu copiii si partea cea mai interesanta e ca va inmiresma casa.

Asadar, asigurati-va ca aveti in stoc:

  • 200ml de piure de mere ( puteti pune in robotul de bucatarie mere din compot).

Nota: piureul sa nu fie din mere crude!!

  • folosind masura de la piure, adaugati o parte egala de scortisoara
  • 50 ml aracet

Mixati bine ingredientele.Daca aluatul e prea tare mai adaugati un pic de apa.Aluatul pare apos dar se poate lucra cu el.

DSC06434

Daca aveti rabdare il puteti lasa o ora la rece (eu nu am avut rabdare si am lucrat cu el asa si toate formele sunt foarte reusite) si apoi il intindeti si il taiati cu formele de fursecuri.DSC06436

Se intinde aluatul de aproximativ 1 cm grosime (pentru iepurasi, al meu e un pic mai gros,  pentru ca le-am infipt cate un bat de frigarui, le voi folosi in ghivece, ca si cele cu oua).Restul formelor nu le-am facut foarte groase.Cu un pai le-am dat cate o gaura ca sa le pot agata cu snur.Le puteti lasa la uscat pentru cateva zile sau le puteti usca in cuptorul dat foarte incet ,timp de 2 ore(le puteti intoarce dupa o ora).Ornamentele pot fi pictate dupa uscare daca doriti!DSC06438

Nota:Cand intindeti aluatul puteti adauga sclipici (eu nu m-am putut rabda),insa daca vreti sa schimbati sclipiciul trebuie sa intindeti aluatul pentru fiecare forma!

Reteta o am de la cumnata mea.

O primavara insorita si plina de miresme indragite!Spor in toate!

 

Etichete: , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

 
