RSS

Culegerea-instrument de evaluare

24 Mar

Aceasta este culegerea noastra de matematica.Ce  mi-a placut la ea?Faptul ca are o mare varietate de probleme.Culegerea e groasa (156 pagini pe format A4)si cuprinde tot ceea ce trebuie sa stie cei de clasa intai.Am lucrat din ea destul de mult si am incercat sa tinem pasul cu ceea ce invata Tia la scoala.Culegerea nu a fost sugerata de scoala, copiii de clasa intai nu au tema la matematica, primesc doar o data pe saptamana, vineri, o fisa de evaluare.
DSC06559

Si sa va aratam cateva pagini din aceasta culegere:

DSC06565

DSC06564

Paginile sunt intr-adevar,foarte incarcate si folosite la maxim ceea ce mi se pare ok pentru o culegere.De ce e ok sa fie incarcata?Este o culegere, nu un manual de predare.Culegerea o folosim ca sa exersam ceea ce stim deja, nu sa ii invatam  pe copii ceea ce nu au reusit sa invete la scoala.

Nu mi se pare necesar si nici normal ca un copil sa petreaca minute in sir in fata unei astfel de pagini.Adultii pot alege pentru copil 2-3 exercitii de rezolvat, nu neaparat toata pagina.Un copil care nu stapaneste foarte bine deprinderile matematice nu are ce face intr-o culegere.Culegerea este pentru cei care pot mai mult decat nivelul de predare(mai ales ca o problema nu se repeta de n ori).Daca adultii incearca sa il ajute pe cel mic nu au de ce sa ia la rasfoit o culegere si sa il plictiseasca pe cel mic cu ceva ce inca nu intelege de la lectiile de matematica.Culegerea ar trebui sa fie un instrument de lucru pentru cei care pot face mai mult.
Pentru cei care inca nu sunt pregatiti sa rezolve astfel de probleme cu mare usurinta se poate lucra individual si cu manipulative sau cu alte mijloace, care il ajuta pe copil sa inteleaga ce trebuie sa faca, sa invete deprinderile matematice prin joc si activitati active nu prin fise, care ar trebui sa evalueze ceea ce ei deja au invatat.
DSC06562DSC06561

Paginile de mai sus sunt sunt destul de incarcate si pentru cei care pot.Chiar daca cei mici pot, nu cred ca e necesar sa ii tinem la masa pana cand rezolva o pagina intreaga.De obicei, cand noi lucram din culegere nu atacam toata pagina(Tia este un copil foarte activ;daca as tine-o la masa pentru a termina o pagina ar fi ca si o mare pedeapsa pentru ea).De obicei cand vine de la scoala o intreb la ce a lucrat in ziua aceea si caut in culegere ceva pe tema respectiva,exemplu :par sau impar.Culegerea avea o pagina cu 3 exercitii:o multime in care trebuiau incercuite numele pare, una pentru cele impare si un exercitiu de enumerare a numerelor impare intre 30 si 50.Am rupt pagina si am impartit-o in trei(cred ca se vede partea de jos decupata ) si i-am dat doar o parte sa o rezolve.Daca le stie nu am de ce sa ii mai dau in plus.Daca nu le-ar sti as face alfel de exercitii, care nu implica neaparat foaia si creionul(Tia invata prin actiune).Pentru mine, in momentul de fata, culegerea este un instrument de evaluare.Daca rezolva ceea ce ii dau stiu ca si-a insusit deprinderile la care se lucreaza la scoala.Daca avem mici ezitari ne jucam (vom reveni si cu joaca noastra).

DSC06563

Ce pot sa mai spun despre aceasta culegere este faptul ca e facuta foarte cu cap si e facuta pentru copiii care stiu deja concepte matematice.Nu sunt in ea probleme care se repeta la nesfarsit pe aceeasi matrita.

DSC06576
Mai sus sunt paginile 2 si 3 din cele 4 pagini ale cuprinsului.Copilul poate gasi cu usurinta in cuprins partea sugerata de adult, poate face acest lucru independent daca este familiarizat cu indeplinirea unor cerinte caracteristice varstei lui.

 

Etichete: , , , , ,

3 responses to “Culegerea-instrument de evaluare

  1. pitici, dar voinici

    24 Martie 2013 at 9:27 AM

    nu am mai vazut de ani de zile o culegere de mate
    eu am pastrat culegerile din timpul scolii,insa nu am nimic de acest gen epntru nivelul claselor primare
    pare interesanta!

     
    • Adela

      24 Martie 2013 at 11:07 AM

      Eu aveam una dar era pentru ciclul gimnazial.
      Asta mi se pare tare buna!

       
  2. Silving

    24 Martie 2013 at 2:34 PM

    Cam asa arata si ale noastre,daneze.

     

Lasă un răspuns

 
