RSS

Bani marunti

04 Apr

Cand vine vorba de bani, toate bune si frumoase!Ii numaram, ii adunam, ii grupam, ii schimbam etc, pana in momentul in care trebuie sa ii reprezentam grafic.

Copiii in clasa intai folosesc pentru 25 de centi simbolul Q (quarter),pentru 10 centi-D(dime),pentru 5 centi- N(nickel) si pentru 1 cent-P(penny).

Folosind aceste caractere copiii trebuie sa reprezinte de exemplu 70 de centi:

Simplu:DDDDDDD=70centi, si cate alte posibilitati exista, insa uneori copiilor le e greu sa faca legatura intre Q si cantitate, 25.Pentru noi e usor , deoarece noi am trecut deja prin acest proces si mintea noastra are deja legaturile necesare pentru a „vedea” multimea de posibilitati.

Lucrurile incep insa sa se complice cand cantitatea nu e perfecta, de exemplu 87.

Noi vedem foarte repede relatia:80+7 care poate fi descompus mai departe ca 80+5+2 si apoi si mai departe:10+10+10+10+10 +10 +10+10+5+=1+1.

Cam mult pentru un copil care daca nu are la degetul mic aceste descompuneri, banii nu reprezinta altceva decat o serie de probleme dificile.

Si ne-am apucat de treaba!I-am scris pe geam niste numere si i-am zis sa mi le descompuna in zeci si unitati.Operatiune desfasurata cu succes.I-am zis de asemenea (stie si de la scoala) ca prima cifra, cea a zecilor ii zice ceva despre D.Adica ii spune exact numarul de D.La unitati i-am zis ca daca cifra e mai mare decat 5, poate pune un N si numara cate unitati au mai ramas.

Ex:28=DDN (aici numara de la 5:6,7,8=are 3 degete) PPP

DSC06426

 

Si acum o alta problema de rezolvat:Reprezinta 59 in doua modalitati folosind: Q,D,N sau P.

1.Folosind metoda de mai sus:DDDDDNPPPP

2.QQ(D este prea mult deci luam un N)NPPPP

Sa nu credeti ca a fost chiar atat de usor pentru a doua modalitate.Dupa ce ne-am jucat mult cu prima modalitate, singura si-a dat seama ca daca foloseste Q poate folosi mai putine monede.Au facut si la scoala multe exerciti de acest gen , de a reprezenta aceeasi suma cu monede mai putine.

Acum ne da si rest daca ii dam o problema mai simpla de rezolvat!

Spor la numarat bani marunti!

 

Etichete: , , , ,

9 responses to “Bani marunti

  1. pitici, dar voinici

    4 Aprilie 2013 at 2:17 PM

    interesant mod de a invata

     
    • Adela

      4 Aprilie 2013 at 2:18 PM

      Asa-i?

       
      • pitici, dar voinici

        4 Aprilie 2013 at 2:20 PM

        da!!!

         
      • Adela

        4 Aprilie 2013 at 2:21 PM

        As fi vrut sa ma fi invatat si pe mine cineva sa gandesc asa si nu doar adunari si scaderi….de bani ce sa mai vorbim!

         
      • pitici, dar voinici

        4 Aprilie 2013 at 2:23 PM

        eu am avut noroc cu mama ca ea m-a invatat
        incerc sa imi aduc aminte lectiile cu ea
        de fapt, nu erau lectii propriu-zise ca nu avea timp de asta,mai degraba chestii practice: mergeam la magazin si eu plateam, luam restul….asa am invatat😀

         
      • Adela

        4 Aprilie 2013 at 2:24 PM

        Si eu tot cu mama am avut noroc!M-a invatat destule trucuri, dar ma bucur ca mai sunt si altele de care nu stiam.De cand merg la scoala la ajutat , foarte multe chestii am invatat.

         
      • pitici, dar voinici

        4 Aprilie 2013 at 2:28 PM

        e asa bine ca poti participa la astfel de activitati
        la noi nu se poate, invatatoarea nu accepta nici sa discute (se simte jignita daca intrebi ceva – am decis sa o mut pe Daria), iar scoala….nu permite un astfel de sistem😦

         
      • Adela

        4 Aprilie 2013 at 2:32 PM

        E cam nasol, mai ales ca e vorba de educatia propriului copil.Pot merge oricand sa stau in clasa si sa vad ce si cum se face!Mare noroc avem!

         
      • pitici, dar voinici

        4 Aprilie 2013 at 3:28 PM

        chiar aveti mare noroc!

         

Lasă un răspuns

 
