RSS

Pluteste sau nu pluteste

29 Sep

Tot din  ” My First Science Book “ ne-am inspirat si am facut si acest experiment, la fel de usor ca si cel cu vulcanul si cu materiale la indemana oricui.

Am folosit cantitati egale de:

  • miere
  • apa(am colorat-o cu colorant sa fie albastra)
  • ulei

Intr-o sticla ( cartea cere un recipient cu gura mai mare dar nu am avut foarte multa miere la indemana, asa ca am folosit o sticla) Tia a  turnat usor mierea(aproximativ 1/4 din sticla ).

DSC04795

Apoi Khloe a turnat uleiul.Peste ulei a turnat apa.DSC04796Cand „s-au limpezit apele”  am observat ce s-a intamplat.Miera a ramas la fund iar uleiul s-a ridicat de-asupra apei.Au stiut ca lichidul cel mai usor ramane la suprafata iar cel mai greu se lasa la fund.DSC04799

Apoi am introdus cateva obiecte in sticla si am observat ce s-a intamplat.

DSC04804

Unele obiecte au plutit pe suprafata uleiului:o margea de lemn si o aluna in coaja.

Piesa lego si o margea de plastic au plutit pe apa.

Orezul,o rosie cherry, si boabele de fasole au ramas la suprafata mierii .

O bila de sticla si un surub s-au lasat pe fundul borcanului.

A fost un experiment foarte simplu , al carui mister a fost dezlegat cu mult timp in urma insa nu sub aceasta forma.Cartea le-a inspirat foarte mult si au vrut neaparat sa facem acest experiment colorat si care atrage privirea.

Acest experiment a avut la baza si un alt experiment al carui mister il vor afla peste multi ani;sunt sigura ca marti, cand vine ziua de biblioteca, la scoala, voi mai avea o astfel de carte si alte cereri de experimente.

Spor in toate !

 
7 comentarii

Scris de pe 29 Septembrie 2013 în De-ale noastre, Experimente, Stiinte

 

Etichete: , , , ,

7 responses to “Pluteste sau nu pluteste

  1. machetedidactice

    30 Septembrie 2013 at 12:14 AM

    Foarte interesant.Am sa-l fac si eu impreuna cu Luca.El este mare amator de asa indeletniciri si cu siguranta va fi foarte incantat. Multumim de pont!

     
    • Adela

      1 Octombrie 2013 at 1:46 PM

      Cu multa placere! Am intrebat-o pe Tia ce fel de carti aduce acasa azi si mi-a zis ca aduce ceva legat de harti! Sa vedem ce o fi?

       
  2. Silaghi Gherlinde

    30 Septembrie 2013 at 1:03 AM

    imi plac experimentele voastre……usoare si la indemana.
    va pup!

     
    • Adela

      1 Octombrie 2013 at 1:47 PM

      Gheea, incerc sa nu mai investesc in materiale care trebuie pastrate, ca nu mai am loc. Trebuie sa folosim ce avem pe-acasa si sa mai eliberam din debara!

       
  3. viole

    1 Octombrie 2013 at 4:21 AM

    Multumim pt ca impartasiti cu noi experimentele (si nu numai). asteptam cu nerabdare urmatorul exp. ca pe acesta l-am facut acum 10 min. au fost f incantati copiii (si eu pe langa ei:) )

     
    • Adela

      1 Octombrie 2013 at 1:48 PM

      Cu mare placere, Violeta. Pe mine ma incanta foarte mult expresia de pe fetele lor fericite si mai ales ca dupa un experiment mai doresc si altele.Sa vedem ce mai avem pus in rezerve!

       
  4. violeta.argatu

    1 Octombrie 2013 at 4:21 AM

    violeta am vrut sa scriu😛.m-a lovit Ioan peste mana

     

Lasă un răspuns

 
