RSS

Girls & Science

13 Oct

Primul eveniment la care au participat cele doua cercetase ale mele.Eveniment organizat de unul dintre canalele noastre de televiziune in colaborare cu alte cateva unitati care functioneaza in zona noastra:unul dintre spitale, o banca etc.Evenimentul a avut loc la Muzeul de Stiinte, muzeu care era pe lista noastra de activitati. Scopul acestui eveniment a fost de a le da si fetelor incredere in fortele proprii cand vine vorba de partea stiintifica ( se stie ca fetele sunt atrase mai mult de latura umanista).

Nu stiu cat de atrase sunt fetele mele de latura umanista dar de stiinta sunt sigura ca sunt atrase. Nimic nu le sta in cale cand vine vorba de vreun animal, insecta, planta, ce sa mai zicem de vreun experiment.Asa ca au experimentat din plin ieri.

Pentru a primi emblema, fetele au primit cate un pasaport si trebuiau sa participe in cateva activitati stiintifice: o activitate prin care sa invete despre inima ( o mare parte deja stiuta de fete).Au fost foarte incantate de electrocardiograma si sa isi ” vada ” propriile batai ale inimii( activitate extra).

DSC07066

 

Activitatea pentru care au primit insa punctul a fost alta. Au invatat despre circulatia sangelui si ce se intampla in momentul in care circulatia este ingreunata in artere. Au vazut pe viu niste „artere” si presiunea cu care sangele circula prin ele. Apoi au trecut la inima propriu -zisa.Au studiat o inima de porc si au reusit sa vada pe viu acele artere si sa le simta, sa observe greutatea inimii, forma, culoarea si alte caracteristici.Foarte multe fete au avut inima de leu si au studiat indeaproape inima.

DSC07090

 

O alta activitate a fost sa isi creeze o pagina web ( parte care a fost interesanta pentru fete dar pe mine nu m-a incantat).

A treia activitate a fost sa invete despre iluziile optice. Foarte captivanta , fapt pentru care am ramas si fara poze pentru ca eram si eu atenta sa nu pierd ceva si daca nu as fi urmarit cu atentie nu imi iesea iluzia.

Ultima ( la care am stat intr-un rand care abia se misca)  a fost sa recunoasca bancnote false. Din ceea ce am vorbit noi pe acasa despre bancnote, fetele au identificat cu mare precizie caracteristicile bancnotelor iar eu am fost din nou foarte atenta pentru ca a aparut bancnota noua de $100 pe care eu inca nu am avut ocazia sa o vad si am urmarit cu atentie detaliile care ne-au fost prezentate. Am fost foarte mandra cand Tia a recunoscut „The Liberty Bell”, de pe panglica de securitate, care se transforma in cifra 100.

Apoi ne-am oprit pe la fiecare activitate care ni s-a parut interesanta. Au reusit sa manevreze roboti, sa faca anumite modele care pot fi lansate sub jet de aer, au studiat pe „viu” relatia dintre soare,pamant,luna.Au fost fascinate de formarea tornadelor, pur si simplu s-au lipit de aparatura si nu mai era chip sa le dezlipesc de-acolo.

DSC07100

 

Si-au studiat una alteia ochii ( asa cum oftalmologul le studiase lor ochii cu doar cateva zile inainte).DSC07075

Au observat diferite celule la microscop si sub lupa( o lupa mult mai avansata decat cea pe care o avem noi in dotare).

DSC07076

 

Si astea sunt doar cateva dintre activitatile pe care am reusit sa le experimentam.Multe poze sunt cu fetele facand anumite lucruri si acelea sunt pe FB si le puteti vedea acolo daca ne sunteti prieteni.

A fost o zi minunata, lunga si la sfarsit eram pregatite sa ajungem acasa, dar imediat ce ne-am pomenit in parcare ne-am pomenit palnificand o noua vizita si ce experimente sa facem noi acasa.

Suntem mandre posesoare a primei embleme!!!Le vom pune pe uniforme cat de curand!DSC07114

Spor in toate si sa studiati cu atentie stiintele, descoperiti lururi foarte interesante, mai ales pentru niste copii

care l-au luat pe „de ce?” in brate!!

 

Etichete: , , , , , , ,

7 responses to “Girls & Science

  1. Raluca

    13 Octombrie 2013 at 8:55 PM

    Wow, ce iesire minunata! M-as fi bucurat si eu acolo, nu numai copiii🙂 pupici la micile cercetase!

     
  2. Silaghi Gherlinde

    13 Octombrie 2013 at 11:41 PM

    waw….ce fain…..cu siguranta si eu m-as fi simtit bine pe acolo nu doar copii……felicitari si organizatorilor si bineinteles fetelor…..va pup…

     
  3. Adela

    14 Octombrie 2013 at 4:58 PM

    Fetelor, intr-adevar a fost minunat si sa stiti ca si eu am participat cam la toate activitatile.

     
  4. floridemandarin

    15 Octombrie 2013 at 6:53 AM

    Recunosc că eu nu aș fi atins inima aceea nici plătită :))) Chiar sunt curajoase!

     
    • Adela

      15 Octombrie 2013 at 7:21 AM

      Nico, exact asta a fsot scopul acestui eveniment, sa le faca pe fete sa prinda curaj in ale stiintei, asa incet si fara sa fie obligate.Unele au privit , unele au atins, altele au reusit sa tina inima in mana, dar toata lumea a fost foarte curioasa si asa incet -incet fiecare poate face primul pas cand este pregatita.

       
      • floridemandarin

        17 Octombrie 2013 at 2:37 AM

        Mi-ar place și România să fie studiu atât de practic ca în America🙂 Sincer, ei sunt mai practici decât noi! Și copiii devin mai creativi și deschiși!

         
      • Adela

        17 Octombrie 2013 at 6:29 AM

        Cam peste tot unde e vorba de copiii activitatile sunt foarte interesante pt ei si se pune foarte mare baza pe explorare.

         

Lasă un răspuns

 
