RSS

Fondant

07 Noi

O reteta foarte usoara pe care am folosit-o de multe ori pentru torturile fetelor.Are tinuta foarte buna si e usor de manevrat, cu ingrediente putine:

300 g bezele ( marshmallows) mici
1kg de zahar pudra ( nu cred ca necesita atat de mult zahar dar asa era reteta mea, acum eu fac fondantul fara sa masor)
 
Puneti bezelele intr-un castron care se poate da la microunde si puneti peste ele o lingura de apa. Incalziti 45 de secunde si apoi amestecati, incalziti din nou, tot 45 de secunde. Repetati pana obtineti o pasta pe care o puteti omogeniza foarte bine.

DSC05182

Pe o masa de lucru puneti zaharul pudra, faceti o adancitura la mijloc si turnati amestecul de bezele incercand sa lucrati ca si cu un aluat.Aveti mare grija!! Pasta de bezele este foarte fierbinte!DSC05183Adaugati zaharul pudra pana ce obtineti o pasta care nu se lipeste foarte tare de maini. Pentru a pastra fondantul de a se lipi de suprafete, folositi zaharul pudra, ca si cum ati folosi faina in aluat.
In momentul in care modelati, bucatile de fondant le puteti lipi intre ele cu foarte putina apa. DSC05185

Instrumente foarte utile: 

  • foarfeca
  • cutit de taiat pizza
  • forme de fursecuri
  • sucitor etc
  • probabil si un copil care adora sa se joace cu zahar pudra

Atentie! Zaharul pudra are tendinta sa se imprastie rapid!! Distractie!

Spor in toate!

 

 
3 comentarii

Scris de pe 7 Noiembrie 2013 în Sfaturi Utile

 

Etichete: , ,

3 responses to “Fondant

  1. melly

    10 Noiembrie 2013 at 3:29 AM

    In oct de ziua mea am vrut sa fac eu tortul, am navagat printr-o multime de site-uri culinare. Gasesem pe un forum reteta cu topitul bomboanelor gummy, aveam acasa cateva figurine de strumfi de guma, am incercat sa le topesc, le-am amestecat cu zahar pudra si am obtinut un aluat suficient de elastic pentru modelat. Am fost asa de happy. Dar timpul ma presa, si am zis ca decat sa iasa un fiasco si sa nu am tort de ziua mea mai bine comand unul🙂 Pe 15 este ziua lui Alin si vreau sa-i fac o surpriza, sa-i pregatesc eu tortul, am inceput sa ma pregatesc cu toate cele necesare, am ales un tort cu curema de alune de padure.
    Iti multumesc frumos pentru reteta, imi va usura treaba,unde mai pui ca a venit la tanc …

     
    • melly

      10 Noiembrie 2013 at 3:32 AM

      Doamne, dumnezeule cum am putut scrie🙂 sunt treaza de la 5 dim… offf Rescriu …

      In octombrie de ziua mea am vrut sa fac eu tortul, am navigat printr-o multime de site-uri culinare. Gasisem pe un forum o reteta cu topitul bomboanelor gummy bear, aveam acasa cateva figurine de strumfi de guma, am incercat sa le topesc, le-am amestecat cu zahar pudra si am obtinut un aluat suficient de elastic pentru modelat. Am fost asa de happy. Dar timpul ma presa, si am zis ca decat sa iasa un fiasco si sa nu am tort de ziua mea mai bine comand unul🙂

      Pe 15 nov. este ziua lui Alin si vreau sa-i fac o surpriza, sa-i pregatesc eu tortul, am inceput sa ma pregatesc cu cele necesare, am ales un tort cu crema de alune de padure.
      Iti multumesc frumos pentru reteta de fondant, imi va usura treaba,unde mai pui ca a venit la tanc …

       
    • Adela

      10 Noiembrie 2013 at 7:52 AM

      Cu multa placere! Si eu am folosit reteta pt tortul lui Khloe! Revin si cu tortul!

       

Lasă un răspuns

 
