RSS

Patrulatere si octogoane(evaluare)

28 Ian

Inainte de a trece la denumirea si marimea unghiurilor, am vrut sa ma asigur ca notiunile de :poligon, patrulater, octogon, pentagon, hexagon,heptagon etc sunt cunoscute de fete. De obicei pentru evaluare nu folosesc fise. Folosesc fisele dar mai mult pentru a exersa adunarea/scaderea sau inmultirea/impartirea si anumite probleme logice. Asadar, am scos cutia de geometrie si am refolosit niste „laturi” ( ar fi trebuit sa le tai si mai subtiri ca sa semene mai mult cu niste linii dar probabil data viitoare asta voi face). Am avut opt astfel de „laturi” si le-am dat fetelor sa formeze cate un poligon. Tia le-a impartit in mod egal si ambele au facut cate un patrat.Le-am intrebat ce au construit si am insistat sa foloseasca denumirea de poligon.Le-am mai intrebat daca ele considera aceste poligoane ca fiind figuri plane sau tridimensionale.Au stiut sa faca diferenta si le-am aratat cubul si am insistat pe fetele cubului( patrate). Apoi le-am zis sa construiasca un alt poligon.Tia a obtinut un triunghi iar Khloe a luat latura ramasa si a construit un pentagon.Din nou am insistat pe denumirea de poligon apoi le-am zis sa imi dea si alte exemple. Le-am spus ca toate formele geometrice care sunt formate din 3 sau mai multe laturi intra in categoria poligoanelor si ca pot fi grupate si in functie de numarul de  laturi si unghiuri.DSC06050Tot din cutia geometrica am scos niste cartonase cu poligoane si alte figuri geometrice care nu erau poligoane si le-am zis sa le clasifice dupa acest criteriu. Pe covor am niste patrate. Am etichetat patratul cu cerb pentru poligoane si pe cel cu frunza pentru figurile care nu erau poligoane. Fiecare a primit un anumit numar de cartonase si le-am zis sa le puna in patratul potrivit.

Dupa ce au terminat de clasificat le-am zis ca putem clasifica poligoanele si in functie de cate unghiuri si laturi au aceste poligoane. Au primit aceleasi patrate si le-am dat eticheta de octo- ( pentru Khloe) si quadri- (pentru Tia).Le-am lasat sa imi spuna ce inseamna cele doua etichete si apoi le-am lasat sa grupeze poligoanele.
DSC06051

La sfarsit am folosit jocul cu cercurile. Le-am dat cate o plansa dar de data asta le-am dat cate trei cercuri galbene iar cercurile albastre au fost asezate pe covor. Pe rand fiecare trebuia sa potriveasca cercurile de pe covor cu cele de pe propria plansa folosind cerinte: „Am nevoie de cartonasul cu 6, care se potriveste cu cartonasul meu hexa-!” s.a.m.d.

Jocul nostru a fost un succes si nu cred ca vom intampina greutati in a trece la diferitele tipuri de unghiuri!

Sa va jucati cu mult spor !!!!

 

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

 
