RSS

Totul despre sex sau inocenta furata

31 Ian

Gandindu-ma la vremurile in care traim , parca nimic nu mai poate opri viteza cu care informatiile ( unele specifice varstei, altele ii depasesc pe copii) ne lovesc copiii. Si , da, ne-a lovit si pe noi intrebarea despre „The birds and the bees„.

Anul trecut, in clasa intai ( la 6 ani) Tia m-a intrebat cum vin bebelusii pe lume. Si la cei 6 ani ai ei am considerat ca e de ajuns daca ii dau doar exemplul cu cezariana si cu care a fost multumita si destul de afectata deoarece si-a dat seama ca acest proces poate fi nu doar periculos dar si dureros. Si-apoi m-a intrebat: „Dar cum ajung bebelusii in uter?”- ambele fete stiu ca bebelusii nu cresc in burta.Si la fel am considerat ca era prea devreme sa ii exemplific actul sexual in sine si i-am zis doar ca e nevoie de un barbat si de o femeie care se iubesc foarte mult , care merg la culcare in propriul lor pat si se imbratiseaza si se iubesc mult. Mi s-a parut ca era multumita cu ce aflase si subiectul a ramas asa pana acum cateva zile cand a venit acasa destul de bulversata si fasticita si m-a intrebat din nou despe bebelusi. Mi-am dat seama ca cineva ii povestise mai mult decat imi doaream eu sa afle si pentru ca la un moment dat se apucase si de plans stiam cu siguranta ca a primit mai multa educatie sexuala decat as fi dorit eu sa afle. Si cezariana am dat-o la o parte si i-am povestit despre nasterea propriu-zisa , ca doar despre asta credeam eu ca se speriase asa de tare.

Si-acum inca imi e greu sa cred ca aceste fetite de 7 ani ( acum) care ar trebui sa mai creada in Zana Maseluta sau Mos Craciun au astfel de preocupari( unele, nu toate). Am crezut ca anul viitor va fi momentul propice pentru mai multe explicatii , cu o vizita la medic, care sa o asigure ca totul e normal; insa planurile mele au fost date la o parte de o fetita de varsta fetitei mele. Si povestea de pana acum nu m-ar fi suparat dar chiar mi se pare prea devreme ca un copil sa initieze un alt copil in ceea ce numim noi sex. Da, sex!! Tia nu stia cum sa explice ca fetita respectiva ii explicase ce inseamna sex(doar cuvantul in sine o stresa, la fel si cuvantul sexy). Oare chiar sunt pregatiti acesti copii la 7 ani sa discute astfel de subiecte?Mie mi se pare un subiect foarte serios care trebuie discutat cu multa grija si nu sub forma de gluma. Sunt eu ramasa un pic in urma ? De unde le afla totusi? In momentul in care o fetita afla astfel de lucruri(mai ales daca nu a purtat aceasta discutie cu un parinte responsabil) mi se pare ca i-a fost furata inocenta prea devreme. Tia inca mai crede in minunea magiei, in Zana Maseluta si mai nou stie totul despre sex.Chiar nu mi se pare ca lucrurile astea merg impreuna; nu se potrivesc la 7 ani! Si deja se indragostesc? Ma gandesc ca poate le place cate un baiat si le incurajez sa se joace cu toti copiii, dar de la a se juca impreuna si pana la dragoste e mult! Incerc sa le fac sa inteleaga ca e ok sa aiba prietene si prieteni , sa fie buni unii cu altii si sa se indrageasca , dar ca prieteni, colegi….

Povestea nu se termina aici! Tia nu a vrut sa ne spuna la inceput cine e fetita care i-a destainuit aceste lucruri si mi-am dat seama ca toate aceste evenimente s-au intamplat sub marea umbrela a secretelor(daca fetita ar fi aflat aceste lucruri dintr-o sursa sigura si dintr-o discutie responsabila nu ar fi apelat la marele secret). Pentru ca noi am invatat-o pe Tia ca secretele nu sunt ok i-am reamintit acest lucru si cu lacrimi in ochi ne-a spus ce si cum s-a intamplat insa nu cu cateva zile in urma ci cu aproximativ un an in urma. A pastrat acest secret un an intreg si cred ca era pregatita sa faca ceva. Vroia sa ne spuna si nu vroia in acelasi timp. Si dupa ce am reusit sa ducem la capat aceasta poveste ( cu  multe explicatii) mi-a zis ca nu vrea sa stie prea multe, ca o sperie, ca sunt lucruri care o fac sa planga. Mi se pare normal, de-asta am crezut si eu ca e prea devreme pentru asa ceva.

Si acum ma intreb daca aceasta fetita ( care locuieste cu tatal ei ,mama e un pic plecata de-acasa-si la propriu si la figurat, iar tatal incearca sa o creasca asa cum poate si cum stie el mai bine) a aflat aceste lucruri dintr-o sursa sigura, printr-o conversatie inteleapta sau a adunat franturi de ici de colo si le-a pus ea cap la cap asa cum a stiut ea si traieste si ea cu o terorare in suflet …. si ma gandesc ca a trebuit sa spuna si ea cuiva secretul pe care si ea il „mostenise” de la o alta astfel de binefacatoare…O fi abuzata?Si ma opresc aici cu presupunerile!

Oricat incercam sa ne ferim copiii de unele chestii nu cred ca vom reusi in totalitate. Daca  nu se intampla una se intampla alta.Voi incerca si de acum in colo sa purtam conversatii si cu siguranta voi avea mai multe intrebari.Intotdeauna deschid bine urechile la intrebarile lor insa uneori daca ele se opresc ma gandesc ca au aflat ceea ce au dorit si intr-un fel cred ca e corect sa le las sa decida cand vor sa se opreasca.
970391_577750878923354_443397050_n

 

Si in locul urarii noastre de mult spor va dorim doar ganduri bune de data asta!

 
7 comentarii

Scris de pe 31 Ianuarie 2014 în De-ale noastre

 

Etichete:

7 responses to “Totul despre sex sau inocenta furata

  1. vavaly

    1 Februarie 2014 at 5:42 AM

    offf, e asa de greu azi cu atatea informatii. si eu simt exact la fel ca tine: inocenta furata. cand auzi in toate cantecele la radio ca de vorbeste de dragoste si sex iar ei fredoneaza inocenti, cand vine acasa si spune ca se va casatori si ca a pupat o fata.. te uiti la ei cat sunt de mici si de puri si ai vrea sa i pastrezi asa mereu.

     
    • Adela

      1 Februarie 2014 at 2:20 PM

      As fi vrut tare mult sa afle de la mine prima data dar se pare ca nu am anticipat destul momentul…

       
  2. Diana Povara-Dragos

    1 Februarie 2014 at 5:58 AM

    Si noi avem aceeasi problema, in clasa I se discuta in pauze despre sex, pupat pe gura, unii chiar au vazut unele filme nepotrivite varstei, datorita libertatii de a folosi tableta fara restrictii.Exista o curiozitate imensa, eu nici nu stiu cum sa reactionez.

     
    • Adela

      1 Februarie 2014 at 2:24 PM

      Eu am crezut ca i-am satisfacut curiozitatea insa nu m-am asteptat ca alti copii sa stie atat de multe detalii. Clar fetita aflase pe alte cai nu printr-o discutie responsabila cu un adult/parinte. Eu daca ii explicam asa ceva fetei mele nu o invatatm sa tina totul secret si asta ar fi ajutat-o sa inteleaga ca e un lucru normal de care nu trebuie sa ne rusinam si sa tinem un mare secret.
      Sigur ca cei mici discuta despre astfel de subiecte si tocmai din aceasta cauza i-am explicat ce si cum ca sa aiba informatii corecte si cred ca daca au aceste informatii ( dar la vremea potrivita) nu vor cauta informatiile in alta parte.

       
  3. Olguta

    3 Februarie 2014 at 1:43 AM

    Fiecare parinte ii spune copilului ce crede el de cuviinta si cum crede el de cuviinta dar cred ca la sfarsitul lectiei este bine sa ii spuna ca aceste lucruri sunt intime, tin de propria persoana si nu este bine sa le trambiteze in stanga si in dreapta. Mai ales ca, poate, unii prieteni de-ai copilului nu stiu aceste detalii iar acesti copii au si ei parinti care isi doresc sa le povesteasca ei copiilor lor pentru prima data aceste lucruri.

     
    • Adela

      3 Februarie 2014 at 8:01 AM

      Asa e Olguta! Din pacate si fetita respectiva a auzit si a vazut chestii nepotrivite varstei si nu cred ca parintii au povestit despre aceste lucruri cu ea.
      Noi am reusit sa terminam discutia week-endul acesta si o sa tin urechile bine deschise…

       

Lasă un răspuns

 
