RSS

Plastilina pentru figurine

13 Mar

DSC06333

Nu recomandam aceasta platilina copiilor sub 3 ani sau refolosirea ei. Daca o folositi pentru figurine, jucati-va cu ea inainte, pana va saturati, apoi faceti figurinele si uscati-le.Aceasta plastilina se sfarama si are o consistenta diferita de plastilina traditionala, dar foarte adecvata pentru figurine. Am folosit reteta Arm & Hammer si va dam reteta si aici ca sa va fie mai usor:
Ingrediente:
1.Bicarbonat de sodiu-doua masuri( pentru masura puteti folositi un pahar de 200 ml)
2.Amidon- o masura
3.Apa- o masura si un sfert
Daca doriti sa faceti o portie dubla , dublati materialele sau folositi o masura mai mare.
Preparare:
DSC063351.Intr-un vas de gatit, amestecati bicarbonatul cu amidonul si adaugati apa.Amestecati pana cand ingredientele s-au omogenizat.
2.Puneti vasul la fiert pe foc mic-mijlociu si amestecati constant pana ce obtineti o pasta de consistenta pastei de dinti.
3.Turnati compozitia intr-o farfurie adanca sau o tava de yena si acoperiti cu un prosop umed. Lasati compozitia sa se raceasca.
Puteti modela direct pe masa, totul se curata usor.Culoarea o puteti adauga mai tarziu sau puteti colora plastilina direct cand o preparati.
Noi am facut-o galbena deoarece au vrut sa facem ratuste pentru un proiect decorativ de primavara.Inspiratia ne-a fost oferita de Alexandra care a gasit ideea cu Ratustele din Pietre . La noi insa zapada e inca mare si nu e posibil sa ajungem la pietre. Plastilina a fost sugerata de fete in momentul in care au vazut ratustele.
Ratustele noastre nu sunt finalizate. Le-am dat cu un strat de luciu, deoarece aceasta plastilina ramane poroasa si acum sunt la uscat si urmeaza sa le punem ochii si ciocul.
Din plastilina ramasa ( si ne-a ramas destula) am facut si trei pietre.Am adaugat culoare pentru fiecare dintre cele trei bucati , omogenizand galbenul cu albastru sau verde.Iata ce culori am obtinut!

DSC06348Si aceste pietre au fost date cu luciu. Cu lipici sclipicios am scris pe piatra mea: Spring

DSC06349
O primavara frumoasa va dorim si sa va bucurati de ea si pentru noi!
Spor in toate!
 

Etichete: , , , , , , ,

3 responses to “Plastilina pentru figurine

  1. Simona

    13 Martie 2014 at 2:59 PM

    Interesanta reteta! O s-o notez si eu. Spor la modelat! Ma bucur ca ti-am dat idei🙂

     
    • Adela

      13 Martie 2014 at 3:08 PM

      Multumim, Alexandra!! Spor mult si voua! Vom reveni cu ratustele… ne trebuie ochi si maine cumpar si recuperam!!

       

Lasă un răspuns

 
