RSS

Compost

08 Iul
DSC07431Buna dimineata! Ne-am trezit cu pofta de munca, dar mai intai va oferim o mica farama din „Universul ” nostru.
Ieri citeam pe blogul Laurei, Idei pentru mamici si copii , despre Compostul in Gospodarie si trebuie neaparat sa va spun cate ceva despre el si despre experienta noastra proprie. 
Folosim compost de aproximativ 6 ani insa pana anul acesta nu i-am vazut (efectiv) efectele. Compostul era pus in gradina de legume, in fiecare primavara, si o parte din plante probabil ca profitau de pe urma compostului insa nu detectabil pentru ochii nostri. Gradina are pamant bun si mai cumpar si gunoi in fiecare toamna.
Anul trecut nu am fost acasa si compostul a ramas in lada toata vara ( am si o lada mare pe langa dispozitivul din imagine).In primavara am scos tot compostul si pentru ca ma apucase munca asa dintr-o data ( probabil era cald dupa vreo cateva zile de frig…) si mi-am zis sa imi pun florile in ghivece, dar pamant pentru ghivece nu aveam. Si compostul arata mult mai bine decat pamantul pe care il cumpar de obicei din magazin. Si-am zis sa incerc. M-am gandit ca va fi prea puternic pentru petunii, dar nu prea mi-a pasat;mi-am zis ca daca mor pun compostul in gradina. Dar petuniile n-au murit. Au niste frunze carnoase … flori muuuuulte si mari si frumoase. Ghivecele parca dau pe dinafara si asta este efectul pe care mi l-am dorit intotdeauna de la petunii: un ghemotoc de flori.Am patru astfel de ghivece , restul ghivecelor duc lipsa compostului.DSC07429
Si sa va spun si cate ceva despre dispozitivul din imagine. L-am achizitionat asta primavara, la reducere bineinteles, modelul de anul trecut. E pe jumatate plin. Are capac care se fixeaza si se inchide. Capacul are gauri pentru aerisire si pentru scurgerea excesului de lichid. Resturile menajere le adun intr-o galeata si la cateva zile le pun in dispozitivul respectiv, plus buruienile din gradina, iarba de prin curte si alte resturi din gospodarie.Apoi rotesc de cateva ori dispozitivul pentru ca resturile adaugate sa se amestece cu ce exista deja in dispozitiv.
 
In compost nu se pun:
1.Oase sau carne. Motivul ar fi mirosul care atrage animalele salbatice. Noi avem ursi si ratoni si nu mi-ar place sa dea tarcoale compostului in fiecare seara. Asa ursul isi face traseul si merge pe la fiecare casa si revine la cateva saptamani ( nu stim sigur; anul asta a fost in vizita o singura data).
2. Restul de ulei.Se considera a fi poluant. Prelungeste procesul compost. 
Si iata si gradina mea!DSC07430Nu e foarte mare dar buruienile cresc cu viteza luminii. Si restul plantelor cresc dar buruienile vor sa domine.Joi a fost ultima data cand am smuls buruienile, insa nu pare ca as fi dat prin gradina cu saptamanile.
Daca aveti gradina si aveti posibilitatea sa stropiti pentru buruieni, otetul face minuni. Am un dispozitiv pe care il folosesc special pentru acest eveniment si spray-ul cu otet, direct pe buruieni e ideal. Cand e soarele mai puternic dati un raid prin gradina si va scapati de intrusi. Eu folosesc mai mult pentru carari si de jur imprejurul gradinii;iarba si alte specimene vor neaparat in gradina.

Sa aveti un an bogat si plin de roade. Munca este grea dar roadele delicioase.

Spor in toate!

 

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

 
