RSS

Zahar pe bat

06 Iul

Dupa ce am incercat trei astfel de retete de a obtine cristale de zahar ne-am hotarat sa experimentam( deoarece retetele respective au esuat cu brio) si sa imbinam cumva retele. Probabil ca sunt asemanatoare insa din cate am tot citit, procedeul consta in a raci lichidul cat mai incet pentru a obtine cristale cat mai mari. Partea cea mai rea era ca noi nu obineam aceste cristale sub nicio forma. Batul ramnea gol timp de o saptamana. Cea mai apropiata varianta a fost aceasta varianta! Si iata ce am facut noi!

Am folosit:

  • 250 ml de apa
  • 3 pahare de zahar ( masurati cu un pahar de 250 ml)
  • un bat de lemn ( cele folosite pentru frigarui sunt excelente)
  • un borcan inalt, sau un alt recipient care rezista la temperaturi inalte
  • si un carlig de rufe.

Intr-o oala amestecati zaharul si apa si puneti la fiert, amestecand constant pana ce compozitia incepe sa fiarba. Fierbeti pentru cateva minute si apoi luati de pe foc. Turnati compozitia cu mare grija intr-un borcan(borcanul il puteti pune in chiveta in caz ca se sparge-al nostru nu s-a spart niciodata). Daca doriti puteti sa adaugati colorant si esenta preferata, mai ales daca ii lasati pe oamenii de stiinta sa testeze rodul muncii. Taiati partea ascutita a batului, introduceti-l in solutie. Il scoateti si il dati cu partea uda prin zahar si apoi lasati un pic la uscat. Intre timp puteti infasura borcanul cu un stergar de bucatarie ca sa incetiniti racirea ( noi nu am folosit nimic pentru ca am vrut sa observam cristalele).Dupa ce s-a uscat batul, introduceti-l in borcan fara a atinge fundul borcanului ( cristalele vor creste si pe fundul borcanului si batul nu va putea fi scos din borcan).Suspendati batul cu agrafa de rufe pe buza borcanului.DSC02396Cristalele vor incepe sa se formeze in mai putin de 24 de ore. Spor in toate!!!

 

Etichete: , , , ,

4 responses to “Zahar pe bat

  1. Laura Frunza

    7 Iulie 2015 at 3:57 AM

    Am incercat si noi odata si nu ne-a iesit, am fost cam dezamagite. O sa mai incercam o data, poate, poate iese.

     
    • Adela

      7 Iulie 2015 at 7:16 AM

      Si noi am incercat de trei ori. Vom mai face cu siguranta! Am facut si un borcan cu colorant mov dar batul a atins fundul borcanului si nu l-am mai putut scoate.

       
  2. coco

    3 Septembrie 2015 at 6:33 AM

    ce dragut! de retinut!!

     

Lasă un răspuns

 
