RSS

Indepartarea etichetelor de pe sticle si borcane

01 Apr

Nu-i asa ca dati peste vreo sticla sau vreun borcan, care va cade cu tronc si vreti sa il pastrati? Dar are eticheta pe el si ori il tineti in apa pana se dezlipeste eticheta si apoi frecati bine borcanul ca sa se duca lipiciul ori va apucati sa radeti eticheta cu un cutit.. Apoi constatati ca lipiciul ala e cam incapatanat si nu se duce de pe borcan si va da multa bataie de cap mai ales daca e lipiciul acela cleios, rezistent la apa.

Iata o solutie simpla: incercati sa nu udati borcanul ( sau alt recipient). Folositi insa apa cat de fierbinte permite recipientul. Turnati apa direct in recipient, fara sa udati eticheta. Asigurati-va ca este destula apa in recipient; sa fie deasupra nivelului etichetei. Lasati borcanul la odihna pentru cateva minute ( 2-5 minute). Cu grija incercati sa dezlipiti eticheta! Usor , nu?

Puteti folosi aceasta metoda si pentru recipientele din plastic. Daca doriti sa refolositi recipientul de la mustar ( care are eticheta de hartie nu imprimata) sau alte produse, folositi cu mare incredere metoda!Iata cum am dezlipit eu o ticheta de pe un sampon!

DSC05098

Informatii noi:

Am aflat din comentariile de mai jos ca lipiciul ramas pe borcan poate fi indepartat si cu acetona. Azi tot am admirat dulapul cu mirodenii si tot m-am gandit cum sa il reorganizez un pic mai bine. Am un suport din acela care se roteste dar nu stiu de ce nu imi place si l-as scoate de-acolo si sa organizez altfel. Si pana imi vin idei, ma gandeam sa ma mai scap de niste recipiente. Doua aveau eticheta si amandoua mi-au dat bataie de cap. Am incercat metoda mea dar tot lipiciul a ramas pe recipient. M-am dus in baie sa iau acetona insa am incercat-o ieri  pe un alt recipient si s-a inalbit.  M-am gandit ori il arunc ori incerc altceva;si cine credeti ca imi facea cu ochiul de pe raftul din baie? Uleiul de bebe ( citisem intr-un articol ca indeparteaza anumite pete de pe mobila de bucatarie) si am zis ca incercarea moarte n-are, oricum il arunc daca nu reusesc. Primul recipient a fost reusita totala. Lipiciul s-a dus. Am folosit un disc pentru demachiat si am folosit aceeasi procedura ca si pentru demachiat. Al doilea recipient mai avea si hartie pe el, l-am si inmuiat in apa si l-am frecat inainte cu o carpa, dar nimic. Lipiciul acela se intindea si cam atat. L-am dat si pe el cu ulei, l-am freacat bine cu un disc de demachiat dar n-am avut acelasi noroc. Dupa ce m-am saturat de „demachiat” l-am freacat iar cu apa si sapun lichid si recipientul s-a curatat usor.

Prin urmare, folositi cu incredere si acetona pentru toate recipientele! Lipiciul iasa usor.Pentru recipientele din plastic insa, daca doriti sa nu se albeasca folositi ulei de bebe si apoi spalati usor cu apa si sapun.

Va dorim cat mai mult spor la reciclat!!!

 
15 comentarii

Scris de pe 1 Aprilie 2016 în Reciclare, Sfaturi Utile

 

Etichete: , ,

15 responses to “Indepartarea etichetelor de pe sticle si borcane

  1. flori de mandarin

    3 Aprilie 2016 at 10:39 AM

    Să știi că și eu am mania borcanelor fără etichetă. Îmi place să depozitez totul organizat în sticlă, iar borcanele sunt varianta ieftină și estetică, dar sunt și unele încăpățânate rău cu eticheta. O să încerc varianta ta. De obicei încercam să le fierb, dar nu a funcționat de fiecare dată.

     
    • Alfabet ReCreativ

      4 Aprilie 2016 at 6:39 AM

      Si eu am sub un raft in debara, un rand de borcane care sunt suspendate de capac. Si desfac borcanul dar capacul ramane si cand gat il pun la loc. Ma gandesc sa imi fac ceva asemanator si in bucatarie pentru mirodenii dar cu bara de magnet.
      Si am mania borcanelor ciudate si majoritatea au etichete lipite cu un fel de lipici rezistent la apa si nu vine jos nici prin fierbere. Dar daca incalzesti borcanul si indepartezi incet eticheta merge de minune. Alea care nu sunt rezistente la apa nu prea vin jos cu metoda asta dar iasa daca sunt inmuiate in apa .

       
      • flori de mandarin

        4 Aprilie 2016 at 11:27 AM

        Le poți lăcui și cu lac de bărci. Eu așa mai fac. Pun etichetă și dau cu aracet deasupra, și după ce s-a uscat dau cu lac de bărci🙂

         
      • Alfabet ReCreativ

        4 Aprilie 2016 at 12:23 PM

        La ce le folosesti? Eu depozitez in ele chestii pentru lucru manual si imi plac asa transparente ca sa vad ce e in ele si le mai si schimb continutul. Daca am mai putine margele le pun in borcan mai mic si in ala mare pun altceva , cantitate mai mare!

         
      • flori de mandarin

        7 Aprilie 2016 at 3:38 AM

        La asta le folosesc și eu. Dar le mai folosesc să pun în cele mai mari și mai drăguțe zahăr, alune, nuci și din astea.

         
      • Alfabet ReCreativ

        7 Aprilie 2016 at 6:40 AM

        Incerc si eu sa imi modific dulapul cu mirodenii, sper sa reusesc!

         
  2. o femeie

    5 Aprilie 2016 at 3:47 AM

    si eu am mania borcanelor🙂. Inainte de a ma muta am gasit 40 borcane goale🙂 si le-am aruncat, si inca mai am vreo 3🙂
    Pe cele ce nu se dezlipesc prin scufundare in apa fierbinte le razui cu peeler-ul (care acum nu ilm ia gasesc😀 ) si apoi lipiciul il curat cu acetona. Acetona merge si la indepartat data valabilitatii de pe capac.

     
  3. Alfabet ReCreativ

    5 Aprilie 2016 at 7:00 AM

    Nu stiam ca lipiciul ala cleios iasa cu acetona. Despre data stiam ca vine jos cu acetona. O sa incerc acetona data viitoare cand mai am probleme cu etichetele!!

     
    • o femeie

      5 Aprilie 2016 at 7:22 AM

      si scoate si urmele cleioase de scoci😀 (am testat dupa …copila😀 )

       
  4. Alfabet ReCreativ

    5 Aprilie 2016 at 9:33 PM

    Am dat azi peste un recipient de plastic….am crezut ca-l dau cu aghiazma!!!

     
    • o femeie

      6 Aprilie 2016 at 12:50 AM

      aaaa, cred ca dizolva si unele plastice :)))

       
      • Alfabet ReCreativ

        6 Aprilie 2016 at 7:14 AM

        Da, depinde de calitatea plasticului!!

         
  5. Maria

    6 Aprilie 2016 at 8:29 AM

    daca nu esti foarte priceputa in a pune apa fierbinte in recipient fara a-l uda incearca sa il incalzesti cu un uscator de par🙂

     

Lasă un răspuns

 
