RSS

Model Chevron pentru paturica bebe

13 Apr

Aceasta este prima mea paturica crosetata cu acest model. Modelul l-am gasit in engleza pe site-ul  Meet Me At Mikes si daca urmariti tutorialul respectiv, cu siguranta veti obtine o paturica minunata. Modelul meu este un pic modificat, deoarece am vrut V-urile un pic mai mari.

DSC04914

Iata ce am facut eu! Am folosit un ac de crosetat de 5 mm si ata nu foarte groasa (grosime medie,numarul 4, dupa cum este notata pe ambalaj; este speciala pentru paturi). Eu lucrez mai lejer, asa ca folosesc intotdeauna un ac mai mic decat cel recomandat pe ambalaj.

Se incepe cu un lant si aici o sa facem un pic de matematica. Daca doriti V-urile un pic mai largi puteti sa modificati modelul dupa placul vostru. Modelul din link e cu 7 picioruse, al meu cu 9, dar se poate face si cu mai multe sau mai putine. Hotarati-va cate picioruse doriti pe cele doua parti ale V-ului (in cazul nostru 9). Pentru fiecare parte aveti nevoie de cele 9 picioruse (9+9) plus inca trei ochiuri (18+3=21). Deci veti lucra cu multiplu de 21.

Daca doriti 10 V-uri , un V va fi folosit pentru margine si va fi impartit; jumatate pentru partea stanga a paturicii, jumatate pentru partea dreapta(acest V va fi format din 9+9=18-pentru margini +inca 2 ochiuri).Deci veti folosi 9 V-uri intregi (21×9 ochiuri de lant pentru baza )si un V  doar cu 20 ochiuri de lant ( 21×9+20=209 ochiuri pentru baza). Daca aveti probleme va ajut cu mare drag.

In cazul meu, fiecare V, masoara aproximativ 8 cm. Eu am 7 V-uri plus unul pentru margine, in total 8 V-uri. Deci ochiurile mele de baza se calculeaza in felul urmator: 21×7+20=167 ochiuri pentru lant.La sfarsit, aceasta paturica va fi de marimea unei saltele pentru un patut de bebe.

Asigurati-va ca aveti ochiurile pentru baza! Se incepe in felul urmator:

  • In primul lant crosetati un piciorus simplu ( il voi nota ps ) pe care nu il terminati. Introduceti acul in lant,apucati firul de lucru si il trageti prin lant.

DSC05210

Lasati acest nou ochi format pe ac (acum aveti pe ac 2 ochiuri) si repetati inca o data in lantul urmator.Veti avea 3 ochiuri pe ac.Apucati firul de lucru si trageti-l prin toate aceste trei ochiuri de pe ac.

DSC05211

In continuare veti lucra 7 ps in urmatoarele 7 ochiuri de lant. In al optulea ochi de lant crosetati 3 ps.DSC05213

Continuati cu inca 7 ps in urmatoarele 7 ochiuri de lant. Urmatoarele 2 ochiuri de lant le lasati nelucrate si lucrati 7 ps in urmatoare 7 ochiuri de lant ( sariti penste cele 2 ochiuri de lant).DSC05214Continuati modelul pana cand ajungeti la ultimul V.

Dupa ce crosetati ultimul set de inmultit ( 3 ochiuri intr-un lant) ar trebui sa aveti ramase 9 ochiuri de lant. Tricotati 7 ps, iar cele doua le scadeti, asa cum ati inceput randul.(Introduceti acul in lant,apucati firul de lucru si il trageti prin lant.Lasati acest nou ochi format pe ac si repetati inca o data in lantul urmator.Veti avea 3 ochiuri pe ac.Apucati firul de lucru si trageti-l prin toate aceste trei ochiuri de pe ac).Faceti un ochi de lant si incepeti un nou rand.

Pentru a va iesi modelul acela cu randuri in relief trebuie sa lucrati un pic diferit randurile care urmeaza. Cand crosetati normal, ridicati ambele fire formate de piciorusele din randul anterior. De data aceasta , folositi doar firul din spate. Introduceti acul doar in firul din spate si lucrati restul normal , urmarind modelul. DSC05217

Mai tarziu puteti sa introduceti si alte culori , cred ca arata mai bine decat intr-o singura culoare!DSC05221

Spor in tot ceea ce faceti si daca nu ati invatat inca sa crosetati sau sa tricotati va recomandam!

 

 

Etichete: , , , ,

4 responses to “Model Chevron pentru paturica bebe

  1. o femeie

    15 Aprilie 2016 at 3:28 AM

    ce fain iti iese! si eu l-am aplicat!
    In plus eu am facut si o versiune asemanatoare, doar mai …valurita (nu in colturi). Mi s-a parut diferita.

     
    • Alfabet ReCreativ

      15 Aprilie 2016 at 6:06 AM

      Multumesc! Colturile cred ca iasa asa asucutite pentru ca e lucrata cu un singur piciorus si doar cu firul din spate al randului.Eu am avut comanda pentru ambele!Imi place sa tricotez mai mult decat sa crosetez!

       
  2. oanarobu2

    27 Aprilie 2016 at 3:59 AM

    Ce frumoasa paturica a iesit! Felicitari!

     

Lasă un răspuns

 
