RSS

Tir sportiv

17 Mai

Fetele sunt membre in Organizatia 4H ( organizatie administrata de Institutul National al Hranei si Agriculturii).Cu toate ca organizatia are la baza agricultura, programul organizatiei incearca sa ii invete pe tineri despre stiinta, inginerie,cum sa devina lideri, sa traiasca sanatos,sa fie responsabili, sa isi formeze anumite deprinderi de viata si bineinteles sa fie oameni civilizati!! Numele 4H reprezinta patru arii ale dezvoltarii personale care sunt importante atat pentru tineri(tinerii incearca sa le dezvolte) cat si pentru organizatie:mintea,inima,mainile si santatea ( toate incep cu litera h: head, heart, hands, and health).

Pana nu demult, fetele au exersat tirul cu arcul, insa sambata au trecut la urmatoarea etapa, tirul cu arma cu aer comprimat.Si cred ca ne vom opri la aer comprimat! Doi voluntari din cadrul organizatiei, care sunt si instructori i-au invatat pe copii despre siguranta in preajma armelor ( daca seamana cu o arma trebuie tratata ca atare) si cum sa le foloseasca.Si daca v-ati uitat la cat de usor le folosesc cei din filme, cand sunteti pusi in fata unei arme, chiar si una cu aer comprimat, treaba nu e chiar asa de usoara.Ca sa faci arma sa functioneze chiar trebuie sa faci mai mult decat sa apesi pe tragaci. Orice arma trebuie incarcata ( evident). Exista un buton de siguranta care este de fapt foarte important. Daca butonul e inchis, bineinteles ca mecanismul nu functioneaza si nu se poate impusca nimic. In momentul in care te hotaresti ca vrei sa impusti ceva dezactivezi butonul acela si apoi poti trage la tinta!De asemenea este importanta si pozitia de sustinere a armei si triunghiul arma, mana, ochi trebuie sa fie foarte corect pozitionat. Fetele s-au prins repede si reusita la tinta a fost pe masura. Nu le ramane decat sa exerseze.

Si piticuta Khloe, care iubeste foarte mult animalele, tare mult vrea sa mearga la vanatoare, asa ca poate pana la toamna  il convinge pe unchiul ei sa o duca la vanatoare.Pana la toamna ne pregatim si ne mai si razgandim (cine stie?).DSC05589

Asa de incantata am fost ca o sa am si eu inca o data ocazia sa trag la tinta cu arma, insa dupa ce instructorul ne-a testat ochiul predominant ( e ca si la dreptaci si stangaci, daca esti dreptaci pui arma in mana dreapta si se presupune ca duci arma la ochiul drept s.a.m.d), eu sunt dreptaci iar ochiul predominant e cel stang. Si cand am pozitionat eu mainile a iesit un talmes-balmes si am renuntat.

Dar nu am renuntat la arc.Si acolo tot asa imi trebuie mana dreapta, ochi drept dar am incercat cu ochiul stang si n-a fost prea rau. Am nimerit tinta de fiecare data…nu unde vroiam eu dar n-am dat pe langa, asta inseamna ca e ok, nu?Si cred ca imi place si cred ca o sa am si eu arcul meu in curand!

DSC05582

Acum inteleg de ce indragesc fetele mele arcul atat de mult.Instructorul ne-a facut sa ne simtim ca Robin Hood, dar eu si Khloe ne-am simtit ca si Merida.Tia nu ne-a spus nimic  dar eu stiu ca ea se simte ca si Katniss(si cand trage cu arcul si cand citeste cartea). Nu stiu sa explic sentimentul cand tin un arc in mana, dar ce pot sa spun e ca mai vreau.

In iunie fetele vor avea ocazia sa mearga la o competitie organizata la nivelul judetului si tare mult astept sa vedem cati copii vor fi si cat de incantate vor fi fetele. Citeam din regulament si cred ca in loc de tinte vor avea siluete de animale. O sa vedem cum reactioneaza fetele cand vad ca in loc de tinta va fi un animal din cauciuc. Si-apoi mai vorbim despre vanatoare!

Spor in tot ceea ce faceti!

 

 

 

Etichete: , , ,

4 responses to “Tir sportiv

  1. Antoaneta

    17 Mai 2016 at 6:39 AM

    Multumim, Adela, ca ai scris despre activitati
    Copiii merg saptamanal/lunar la aceste cursuri? Ce varste au copiii care participa?

     
    • Alfabet ReCreativ

      17 Mai 2016 at 6:54 AM

      Cu multa placere, Antoaneta! Copiii nu merg saptamanal la cursuri. Instructorii ii invata regulile si cam tot ce trebuie sa stie ei si apoi copiii trebuie sa exerseze acasa daca vor sa isi imbunatateasca statutul. Se pune foarte multa baza pe autoeducatie si pe faptul ca cei mici trebuie sa ia initiativa ( primul pas in a deveni lideri mai tarziu).Daca au intrebari sau nelamurir pot sa-l intrebe pe instructor, de obicei ei sunt dispusi sa ofere mai multa informatie dar tu trebuie sa fii cu initiativa.Copiii care sunt in 4H pot avea varste intre 4 si 18 ani.

       
  2. o femeie

    18 Mai 2016 at 4:44 AM

    frumoasa povestea ta. Si eu sunt Merida🙂

     
    • Alfabet ReCreativ

      18 Mai 2016 at 6:18 AM

      Multumim!! Speram sa avem timp sa mergem dupa arcuri si tinta cat de curand!

       

Lasă un răspuns

 
