RSS

Glob cu begonii

29 Iun

Am vazut un astfel de glob undeva la o sera si era atat de frumos… dar cu mult peste bugetul meu. Asa ca mi-am facut unul acasa.

Aveti nevoie de:

  • Doua ghivece de sarma, cu umplutura aceea de cocos.
    2781764
  • Pamant pentru flori
  • 5 sau 6 „cable tie” ( daca stiti denumirea in limba romana, apreciez informatia-am pus imagine ca sa intelegeti despre ce vorbesc)

46-308uvb

  • Doua ghivece (peste care se lucreaza )sau  galeti ( nimic special, sunt doar pentru a ne usura munca).
  • Si nu in ultimul rand: begonii!!!Eu am folosit 10 begonii dar se pot pune si mai multe.

Ne apucam de lucru. Scoateti begoniile din cutiutele de plastic si le asezati la indemana.Indepartati lantul sau sfoara de agatat, de la un ghiveci.Scoateti umplutura din primul ghiveci si in mijloc faceti loc pentru prima planta. Introduceti planta in gaura obtinuta, puneti cu grija umplutura in ghiveci ( planta va atarna din ghiveci) si acoperiti cu grija radacinile cu pamant.Asezati apoi ghiveciul de sarma pe gura ghiveciului de lucru.DSC06189

In jurul ghiveciului de sarma, faceti loc si pentru celelalte plante; cat de dese le doriti. Eu am pus inca patru plante in primul ghiveci.

Se procedeaza in acelasi mod si pentru al doilea ghiveci. Cand ghivecele sunt terminate, apasati bine pe suprafata pamantului ca pamantul sa se aseze bine si sa nu se lase de la udat. Udati bine si lasati apa sa se scurga si mai apasati daca este nevoie.Acoperiti ghiveciul fara agatatoare cu o bucata de plastic si tineti capetele lipite bine de ghiveci.Cu mare grija, rasturnati ghiveciul acoperit cu plastic peste ghiveciul cu lant si tot cu mare grija indepartati plasticul de la mijloc.

DSC06190

Folosind bucatile acelea de plastic ( sau sarma) legati bine ghivecele intre ele de jur imprejur.DSC06192

Ghiveciul este gata! Puteti sa il agatati oriunde pe langa casa.

DSC06384

Este bine sa il agatati la indemana ca sa va fie usor la udat. Daca pamantul este destul de ud cand plantati florile in el, puteti uda din nou dupa 4-5 zile;pamantul sta umed destul de mult. Eu pentru a-l uda il iau jos si il introduc (  pentru cateva secunde)intr-un butoi mare cu apa de ploaie ( adun apa de ploaie in butoaie).

Va dorim mult spor in toate si sa aveti parte de o vara cu flori multe!!

 

Etichete: , , , , ,

Lasă un răspuns

 
