RSS

Fii sanatos

10 Noi

Se apropie iarna cu pasi repezi. Activitatile pe care de obicei le desfasuram afara (gradinarit,plimbari,diverse jocuri) fie nu mai sunt posibile fie se modifica si raman mult mai putine.  Datorita lipsei de miscare creierul trece pe „stand by” si putem simti imediat  acele stari in care nu vrem sa facem mai nimic: astenie.Uneori astenia o simtim mult mai aproape de primavara, cand deja organismul s-a obisnuit cu lipsa noastra de miscare si ne „spune” sa hibernam;ne simtim obosite, fara chef de a face mare lucru.De multe ori nici nu ne dam seama ca e astenie din cauza grijilor pe care le purtam zi de zi.

Si ca sa trec la subiect, iata ce s-au gandit unii sa faca! Nu doar pe timp de iarna, ci pe tot parcursul anului: Wellness. Poate ati auzit sau citit despre astfel de programe. Diferite grupuri sociale au preluat ideea si au pus-o in practica in diferite moduri. Cineva s-a gandit sa aduca programul si in scoala noastra si inscrierea este voluntara, contra cost si se pot inscrie atat adultii cat si elevii. Si pentru ca sunt noua ( la inceput mi-am zis ca nu am nevoie de asa ceva dar apoi m-am razgandit, deoarece mi-am dat seama ca am devenit o persoana destul de sedentara: tricotez iarna, nu prea ies in frig mai ales daca sunt -20 de grade si nici nu prea ma incanta ideea de a folosi eliptica) incerc sa ma obisnuiesc cu  cerintele programului si sa fiu un pic mai creativa.

Inca nu am programul pe care il vom urma, sper sa il primesc cat de curand. Prima provocare a mea, ( si a intregului grup) e sa ma misc cat mai mult si sa fac cel putin 10.000 de pasi pe zi. Asta vara, impreuna cu sotul meu faceam plimbari rapide de cate 30 de minute insa din cauza unor probleme de sanatate ale sotului, de cateva luni, nu ne-am mai plimbat.De trei zile mi-am impus sa fac cate o astfel de plimbare dupa programul de lucru, insa mi se par asa de plictisitoare….chiar am nevoie de companie. Dupa prima mea plimbare de una singura, am intrebat-o pe o colega ( care e si ea in program) daca vrea sa ne plimbam impreuna dupa ce iesim de la lucru.Misiune indeplinita.Cred ca parcurgem 3 kilometri insa imi mai raman inca 5.ooo de pasi.Si chiar sunt determinata sa imi fac norma de 10.000 de pasi , mai ales ca se ofera si bonusuri. Cine nu ar fi determinat cand se gandeste ca poate primi o zi libera ( platita) de lucru? Daca imi fac norma intr-o zi, am ocazia sa introduc un biletel cu numele meu pe el in „urna castigatoare”. La sfarsitul saptamanii se extrage un castigator. Cu cat am mai multe biletele cu atat imi cresc sansele de a castiga ziua aia libera pe care mi-o doresc sau celalalt mare premiu ($100);plus alte premii mai mici.Deja am doua sanse!

Si poate ca va intrebati cu ce masor pasii! Nu am fitbit (poate se indura Mosul) insa am primit de la lucru un cronometru pentru pasi.

Daca doriti mai multe informatii despre programele Wellness puteti sa va inspirati de pe Mister Google. Va las o imagine cu cele 6 dimensiuni ale programului, sursa de inspiratie National Wellness institute .

Concluzia mea: iubeste ceea ce faci ca sa fii sanatos!

Spor in tot ceea ce faceti si implicati-i si pe cei mici in orice activitate care implica miscare. Noi facem intrecere pe eliptica:cronometram cate minute rezista fiecare! Si partea pozitiva, puteti sa ascultati si muzica!!!

 

Etichete: , , , ,

6 responses to “Fii sanatos

  1. Antoaneta

    10 Noiembrie 2016 at 9:53 AM

    Eu am reinceput exercitiile de Pilates
    Am bicicleta stepper, dar sta degeaba momentan ca nu am timp sa urc pe ea
    Daria si Andrei se „joaca”, dar nu e pentru picioarele lor🙂

     
    • Alfabet ReCreativ

      10 Noiembrie 2016 at 9:56 AM

      Si eu am adus-o in casa dupa 10 ani de stat in garaj! E cam naspa la mine ca oriunde m-as duce tre sa conduc macar 15 minute si e cam nasol iarna cand se intuneca la 5… mai ales ca nu imi place condusul!

       
      • Antoaneta

        10 Noiembrie 2016 at 10:09 AM

        Teoretic, daca ma duc la super-market ajung intr-un minut asa ca ma duc pe jos daca am putine cumparaturi de facut.
        Practic, conduc oriunde trebuie sa ajung din cauza distantei si a lipsei de timp
        De aici vin si problemele datorate sedentarismului😦

         
  2. Alfabet ReCreativ

    10 Noiembrie 2016 at 10:29 AM

    Asta e problema noastra in secolul vitezei. As vrea sa pot ajunge pe jos macar la un singur magazin. Singurul lucru unde pot ajunge pe jos e la lucru dar pana si acolo merg cu masina ca e mai rapid si salvez timp pentru altceva…. tot vina mea!

     
  3. o femeie

    17 Noiembrie 2016 at 8:05 AM

    am primit cadou 2 biciclete. Asa a vrut universul, asa ca nu pot sa il supar si le folosesc pt 30 min pe zi.
    Pe tel. am instalat de cateva luni un pedometru pe tel. Am scris despre: http://iubescorasulmeu.ro/2015/07/21/la-plimbare-cu-un-pedometru-in-buzunar/ – fac cam 6-8 mii de pasi inregistrati, dar nu iau tel. peste tot si mai ales nu in casa😀 asa ca estimez ca fac aproape 10 mii de pasi zilnic. In vacante

     
    • Alfabet ReCreativ

      21 Noiembrie 2016 at 8:58 AM

      Sa folosesti bicicletele cu mult spor! Ar trebui sa o folosesc si eu pe a mea mai des; as putea trage o fuga cu ea pana la lucru si inapoi! Poate la primavara ma apuc si de sportul asta…..acum a venit iarna si la noi!
      Daca nu fac o plimbare ajung aproape de 10.000 de pasi intr-o zi, mi-am ridicat norma la 12.000 ca sa fac ceva si in plus ( plimbare sau eliptica).

       

Lasă un răspuns

 
